معرفی انواع مخدرهای صنعتی ـ کریستال
تصاویر و مطالب زیست شناسی(استان فارس -شهرستان جهرم)
درباره وبلاگ


به نام خدا . این وبلاگ جهت استفاده همه دوستداران زیست شناسی از راهنمایی تا دانشگاه ایجاد شده (نزدیک به 500عکس از بهترین تصاویر زیست شناسی وبقیه مطالب نوشتاری) امید وارم مورد توجه واقع گردد . هر صفحه این وبلاگ 30مطلب وبقیه با انتخاب شماره صفحه در پایین هر صفحه قابل دیدن خواهد بود؛.مهدی قدرت جهرمی.... ......اللهم صل علی محمد وآل محمدوعجل فرجهم .........التماس دعای خیر
آخرین مطالب
نويسندگان
دو شنبه 19 بهمن 1394برچسب:علمی, :: 8:48 بعد از ظهر :: نويسنده : مهدی قدرت جهرمی

معرفی انواع مخدرهای صنعتی ـ کریستال

كريستال دى متامفتامين هيدروكلريد يا به زبان عاميانه كريستال يك ماده قدرتمند، اعتيادآور، مخدر محرك و به شكل تركيبى و مصنوعى است.
كريستال به شكل بزرگ و شفاف و مانند كريستال هاى واقعى و به رنگ هاى صورتى، آبى و سبز يافت مى شود. اين ماده همچنين در خيابان به اسامى «مت»، «تينا» و در بعضى مواقع «آيس» و «شيشه» شناخته شده است.

چه افرادى از اين ماده استفاده مى كنند ؟
افرادى كه در كارنامه خود به دنبال تنوع هستند رو به اين ماده مى آورند. كريستال اغلب به صورت تفريحى در مهمانى ها و براى بالابردن و وسعت دادن به لذات جنسى و در بعضى موارد براى بيدار ماندن مصرف مى شود.

چطور استفاده مى شود ؟
مانند ديگر انواع متامفتامين ها، كريستال معمولاً به شكل هاى سيگارت، بلعيدنى، مايع خوراكى يا تزريقى و در موارد نادر حتى به صورت شياف مقعدى استعمال مى شود. كريستال به شكل سيگارت يا تزريقى با شروع و حمله سريع تر بدن آثار تخريب كننده ترى دارد ولى متاسفانه استفاده از نوع سيگار و تنفسى شايع تر است تا جايى كه در انگلستان فروش و عرضه پيپ هايى كه براى استعمال كريستال مورد استفاده قرار مى گيرد ممنوع اعلام شد.

تاثير كريستال
اثر كريستال هم مانند هر نوع ماده ديگرى در اشخاص مختلف متفاوت و وابسته به عواملى چون سايز، وزن، سلامت فرد، مقدار مصرف، روش استفاده، سابقه مصرف و اينكه آيا با ماده ديگرى استفاده مى شود دارد.
همچنين عوامل محيطى تاثير اين ماده را در فرد تحت الشعاع قرار مى دهد.
اينكه فرد به تنهايى يا در جمع و در مهمانى مواد مصرف كرده باشد مى تواند در اين تجربه تاثير بگذارد.

كريستال يا شيشه محرك بسيار قوى است كه فعاليت هاى مركزى سيستم عصبى را سرعت مى دهد. اگرچه گزارش كمى از مرگ و مير ناشى از استعمال مستقيم كريستال شده است ولى بايد اين نكته را مورد توجه قرار داد كه اين ماده بسيار اعتيادآور و نسبت به ديگر آمفتامين هاى ديگر از نظر اجتماعى، عاطفى، روانى و حتى تحركى آسيب بيشترى به فرد وارد مى كند.

در بيمارانى كه كريستال را به عنوان آمفتامين براى تحمل درد استفاده مى كنند علايم مشابهى با بيماران روانى پارانوئيدى و جنون جوانى مشاهده مى شود.

گاهى اوقات افرادى كه به استعمال ماده تن در داده اند كريستال را به عنوان آمفتامين (مسكن) مصرف مى كنند. اگر فردى يك بار كريستال را به عنوان مسكن روانى تجربه كند به تجربه مجدد آن علاقه مند مى شود و كم كم به سوى اين ماده كشانده مى شود.

استفاده دوز بالاى كريستال مى تواند موجب آسيب مهلك در رگ هاى مغزى و در نهايت مرگ شود ديگر تاثيرات فيزيكى معمول ناشى از استعمال كريستال شامل: خشكى دهان، افزايش سرعت تنفس، سردردهاى طاقت فرسا، حالت تهوع، تعرق بيش از اندازه بدن، سرگيجه، بالارفتن فشارخون، بالارفتن حرارت بدن ، تپش قلب، خشكى، سوزش و ترك لب ها، بزرگ شدن مردمك چشم، سياهى رفتن چشم، لرزش دست ها و انگشتان مى شود. استعمال كريستال روى رفتار شخص نيز تاثير مى گذارد: افزايش حركت هاى فيزيكى، نوعى حالت سرخوشى ، ناآرامى، اضطراب و دلواپسى، پرخاشگرى، خشونت و رفتار خصمانه، بيخوابى شديد، حمله هاى ناگهانى هراس و اضطراب پارانويا (جنون سوءظن) همراه با توهم، نشاط و دلخوشى بيش از حد، پرچانگى، تكرار حرف ها و كارهاى ساده، تغيير ناگهانى در رفتار و گفتار و اختلال در درك،اختلال و بى نظمى در وظايف كليه و ريه، بى اشتهايى و در نتيجه سوء تغذيه و كم وزنى مفرط ،عوارض قلبى. (حمله قلبى و نارسايى قلب به دليل استعمال زياد)

كريستال و بيمارى هاى عفونى
بعضى از داروهاى ضد ايدز مى توانند مانع عكس العمل بدن در تجزيه كريستال شود و اين موجب مى شود تا سطح پايدارى كريستال در سيستم گردش خون طولانى تر و بيشتر شود. استعمال كريستال با استفاده از پيپ يا به شكل سيگارت موجب سوزاندن و بريدن لب ها مى شود كه احتمال سرايت انواع ويروس ها از جمله هپاتيت C را افزايش مى دهد. فضاى استعمال كريستال تزريقى نيز در احتمال آلودگى به هپاتيت C و ايدز موثر است به خصوص اگر سوزن، سرنگ و ديگر تجهيزات تزريقى (قاشق، صافى، شريان بند) مشتركاً استفاده شود. اگر مبتلايان به ايدز از كريستال به طور گسترده و در مدت زمان طولانى استفاده كنند تعداد ويروس ها در بدن آنها افزوده خواهد شد.

 وابستگى
خيلى از كسانى كه كريستال مصرف مى كنند اين ماده را وابسته كننده توصيف مى كنند. مصرف كنندگان اين ماده در ابتدا تشويق مى شوند كمى از اين ماده را همراه داشته باشند تا در مواقع ناگهانى به دادشان برسد. با توجه به ماهيت وابسته كننده اين ماده فرد از لحاظ روانى و فيزيكى به آسانى به آن وابسته مى شود. شخصى كه از نظر روانى به كريستال وابسته شود بيش از هر چيزى در زندگى طالب آن مى شود.

وقتى كه بدن فرد با مخدرها سازگارى پيدا مى كند وابستگى فيزيكى اتفاق مى افتد و در اين وضعيت فرد تدريجاً به عملكرد مواد مخدر در سيستم بدن عادت مى كند. بالارفتن سريع قدرت تحمل و وابستگى نسبت به كريستال و مصرف دوز بالاى اين ماده براى رسيدن به تاثير مطلوب از دلايل معمول مصرف عنوان شده است. حالت و حس آرامش و خلسه بى نهايتى كه به دنبال مصرف متامفتامين ها در فرد ظهور پيدا مى كند اغلب موجب بروز ميل بيش از حدى براى استفاده بيشتر از اين ماده در شخص مى شود.

• درمان
گزارش شده است كه مردم كمتر طالب كمك هاى حرفه اى و تخصصى براى مشكلات ناشى از استعمال كريستال و متامفتامين ها نسبت به ديگر داروهاى غير قانونى هستند. تحقيقات در زمينه پيدا كردن روش هاى درمانى مناسب براى كريستال و ديگر متامفتامين ها در كشورهاى مختلف دنيا ادامه دارد. درمان ها شامل روش هاى ويژه براى برخورد با مصرف كنندگان متامفتامين ها از ابعاد رفتارى و روانى است.

• علائم ترك
افرادى كه به يك باره استعمال كريستال را قطع مى كنند دچار علائم زير مى شوند:

- افسردگى عصبى، خونسردى و بى علاقگى، خواب طولانى ، به هم ريختگى روحى، كم آوردن انرژى، سراسيمگى، توانايى محدود در دستيابى به لذت ها، اضطراب

افرادى كه كريستال مصرف مى كنند، مى گويند كه نوع افسردگى بعد از مصرف اين مخدر مانند ديگر داروها نيست. نوعى ناتوانى و درماندگى و اختلال در الگوى خواب بر آنها حادث مى شود تا جايى كه توانايى انجام وظايف و كارهاى روزمره فرد را مختل مى كند. اگر شما براى ترك نياز به كمك داريد با يك دكتر مشكل خود را در ميان بگذاريد


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها