نشانه های بیماری افسردگی در آقایان
تصاویر و مطالب زیست شناسی(استان فارس -شهرستان جهرم)
درباره وبلاگ


به نام خدا . این وبلاگ جهت استفاده همه دوستداران زیست شناسی از راهنمایی تا دانشگاه ایجاد شده (نزدیک به 500عکس از بهترین تصاویر زیست شناسی وبقیه مطالب نوشتاری) امید وارم مورد توجه واقع گردد . هر صفحه این وبلاگ 30مطلب وبقیه با انتخاب شماره صفحه در پایین هر صفحه قابل دیدن خواهد بود؛.مهدی قدرت جهرمی.... ......اللهم صل علی محمد وآل محمدوعجل فرجهم .........التماس دعای خیر
آخرین مطالب
نويسندگان
دو شنبه 5 بهمن 1394برچسب:علمی, :: 9:35 بعد از ظهر :: نويسنده : مهدی قدرت جهرمی

نشانه های بیماری افسردگی در آقایان

 

  
 


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net


اکثر مردم، در طول زندگی خود، در زمان‌های بخصوصی احساس غمگین بودن و افسردگی را تجربه می کنند. احساس افسردگی می تواند یک واکنش طبیعی به شکست ها، تلاش ها و مبارزات زندگی و یا صدماتی که به غرور فرد وارد می شود باشد. اما اگر این احساس غم و اندوه شدید (مانند احساس درماندگی، نا امیدی و پوچی) از چند روز فراتر روند و به چند هفته کشیده شوند و در عملکرد طبیعی شما تاثیر بگذارند، ممکن است حالت شما چیزی بیش از غم و اندوه باشد. در این حالت ممکن است شما به بیماری افسردگی مبتلا شده باشید که این حالت یک وضعیت پزشکی قابل درمان است. خستگی، خوابیدن زیاد و یا کم خوابی، عصبانیت، زودرنجی و اضطراب نمونه هایی از علائم افسردگی در مردان هستند.

1. 
خستگی
افراد افسرده دچار تغییرات روحی و جسمی می‌شوند. آن‌ها در تحرک بدنی، صحبت کردن و تفکر، کند و آهسته عمل می‌کنند.

2. 
خوابیدن بیش از حد و یا کم‌خوابی
مشکلات خوابیدن از قبیل: بی‌خوابی، صبح خیلی زود از خواب بیدار شدن و یا بیش از حد خوابیدن از جمله علائم افسردگی می‌باشند. برخی افراد ۱۲ ساعت در روز می‌خوابند و با این همه احساس خستگی می‌کنند. محققان می‌گویند که مشکلات خواب را باید به پزشک بگویید، چراکه ممکن است این مشکلات به خاطر افسردگی‌تان باشد.

3. 
معده درد و یا پشت درد
مشکلاتی از قبیل اسهال یا یبوست نیز همانند سردرد و پشت‌درد در بین افراد افسرده شایع است.

4. 
زودرنجی
اگر مردی راجع به مسائل احساسی صحبت کرد و غم و اندوه خود را به شکل زودرنجی نشان داد، می‌توانید بفهمید که او دچار افسردگی است. اصولا، تفکرات منفی ناشی از افسردگی می‌باشد.

5. 
مشکل تمرکز
افسردگی می‌تواند باعث کاهش سرعت مغز در پردازش اطلاعات و عدم تمرکز ذهنی شود. افسردگی در واقع به معنای نارسایی مغزی می‌باشد. وقتی افسرده‌اید، واحد پردازش اطلاعات در مغز به خوبی کار نمی‌کند.

6. 
عصبانیت یا دشمنی
برخی مردان افسرده، پرخاشگر، سلطه جو و عصبانی می‌باشند. در حالت طبیعی، وقتی مردی متوجه چیزی اشتباه شود، باید نشان دهد هنوز قوی و قادر به جبران می‌باشد. عصبانیت با زودرنجی تفاوت دارد. عصبانیت، طغیان احساسات است، ولی زودرنجی یک بدخلقی می‌باشد. دشمنی فرد افسرده هم هنگامی بروز می کند که دوستان و نزدیکان، به فرد فشار وارد کنند که به اجتماع بپیوندد.

7. 
استرس
استرس می‌تواند هم علامت افسردگی و هم یکی از علل آن باشد. تحقیقات نشان داده است که استرس طولانی‌مدت، موجب تغییراتی در بدن و مغز می‌شود و این تغییرات به نوبه خود موجب افسردگی می‌گردد.

8. 
اضطراب
یک ارتباط قوی بین اضطراب و افسردگی وجود دارد. چیزهایی که مردان درباره آن اضطراب دارند عبارتند از: توانایی محافظت کردن از خانواده و نگرانی‌های در مورد کار و از دست دادن شغل.

9.
 اعتیاد به مواد مضر
تحقیقات نشان داده است که، افراد الکلی دو برابر افراد معمولی در رنج و عذاب افسردگی می‌باشند. استفاده از مواد مخدر و یا الکل، برای پوشاندن ناراحتی‌ها می‌باشد. ولی آیا بهتر نیست، به جای این که هم به خود و هم به خانواده خود ضرر برسانیم، به پزشک مراجعه کنیم؟

10.
 ناتوانی در مسائل جنسی
افسردگی یکی از علل عدم تمایل به مسائل جنسی و اختلال نعوظ می‌باشد. این نکته را هم بدانید که داروهای ضدافسردگی می‌تواند منجر به بهبود نعوظ شوند.

11. 
دودلی
بسیاری از افراد افسرده، در انتخاب ناتوان هستند و خیلی سخت تصمیم می‌گیرند. افسردگی باعث کاهش توانایی فرد برای تصمیم گیری می‌شود.

12.
 افکار خودکشی
در مردان اقدام به خودکشی، ۴ برابر بیشتر از زنان می‌باشد. مردان مسن در معرض بیشترین خطر خودکشی می‌باشند. پزشکان ممکن است متوجه علائم افسردگی در این افراد نشود.
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها