سعی کنید این مواد‌ غذایی را هیچوقت نخورید
تصاویر و مطالب زیست شناسی(استان فارس -شهرستان جهرم)
درباره وبلاگ


به نام خدا . این وبلاگ جهت استفاده همه دوستداران زیست شناسی از راهنمایی تا دانشگاه ایجاد شده (نزدیک به 500عکس از بهترین تصاویر زیست شناسی وبقیه مطالب نوشتاری) امید وارم مورد توجه واقع گردد . هر صفحه این وبلاگ 30مطلب وبقیه با انتخاب شماره صفحه در پایین هر صفحه قابل دیدن خواهد بود؛.مهدی قدرت جهرمی.... ......اللهم صل علی محمد وآل محمدوعجل فرجهم .........التماس دعای خیر
آخرین مطالب
نويسندگان
سه شنبه 16 تير 1394برچسب:علمی, :: 5:31 بعد از ظهر :: نويسنده : مهدی قدرت جهرمی

سعی کنید این مواد‌ غذایی را هیچوقت نخورید

 

 

           

این روزها هم از بس که حرف از سرطان و خوراکی‌های ناسالم هست، دیگر به غذاهای مامان‌پز هم نمی‌توان اعتماد کرد، چه برسد به این جنگولک بازی‌هایی که به اسم صنعتی شدن و گیاه‌خواری و شکر دیابتی و کلا اقسام جایگزین‎‌ها درست می کنند. اصلا حرف ما این است که اگر کسی گیاه‌خوار است، دیگر چه نیازی است که سوسیسی درست کرد که گوشت نیست، اما مزه‌ی گوشت می‌دهد؟! طعنه‌آمیز نیست؟ در این مقاله بخوانید که چرا این 9 خوردنی را نباید میل کنید.

 

 

1. گوجه فرنگی کنسروی

 

 

بیسفنول ای (BPA) یک ماده ی شیمایی سمی مرتبط به اختلالات باروری، تاثیرات عصبی، افزایش خطر سرطان سینه و پروستات، دیابت، بیماری‌های قلبی و غیره است. برای اجتناب از این ماده ی شیمیایی خطرناک، از مصرف مواد غذایی کنسروی دوری نموده و میوه‌ها و سبزیجات تازه مصرف کنید، یا از موادی استفاده کنید که به جای قوطی‌های فلزی، در محفظه‌ی شیشه‌ای به فروش می‌رسند. مخصوصا مواد اسیدی مانند گوجه فرنگی.

 

 

2. گوشت فرآوری‌شده

 

 

گوشت‌های موجود در مغازه‌های سوسیس کالباس فروشی، معمولا از گوشت حیواناتی تهیه می‌شود که به آنها هورمون‌های رشد، آنتی‌بیوتیک و دیگر انواع داروها تزریق شده‌است. این گوشت‌ها هم‌چنین حاوی سدیم‌ نیتریت و دیگر رنگ‌ها و طعم‌دهنده‌های شیمیایی هستند. باید به طور کلی از مواد فرآوری‌شده اجتناب کرد، چرا که گوشت فرآوری‌شده خطر سرطان را افزایش می‌دهد و مصرف هیچ مقداری از گوشت فرآوری‌شده، سالم نیست. گوشت دام‌های پرورشی اورگانیک یا پاستوریزه، و یا صید آزاد ماهی سالمون گزینه‌های سالم‌تری هستند.

 

 

3. کره‌ی مارگارین

 

 

ترکیبات ناسالم بی‌شماری در مارگارین و دیگر مشابهات کره، شامل چربی‌های ترانس‌دار، رادیکال‌های آزاد، امولسیفایرها و مواد نگه دارنده، هگزان و دیگر محلول‌های سمی، وجود دارند. کره‌ی خام شیری که از گاوی که از چمن تغذیه کرده‌است، غنی از اسید لینولئیک کنژوگه (CLA) است، که به عنوان ماده‌ی مانع بروز سرطان و دیابت شناخته شده است.

 

 

4. روغن‌های گیاهی

 

 

روغن‌های گیاهی به شدت فرآوری شده‌اند و اگر در مقادیر زیاد مصرف شوند، نسبت امگا-۳ به امگا-۶ را از حالت طبیعی خارج می‌کند. روغن‌های طبیعی می‌توانند کلسترول خوب را اکسید نموده و آنها را تبدیل به کلسترول بد می‌کند. روغن نارگیل بهترین انتخاب برای آشپزی است، چرا که در برابر تخریب حرارتی، خیلی حساس نیست و هم چنین یکی از چربی‌های مفید و منحصر به فرد برای بدن است. روغن زیتون نیز به سرعت در اثر دمای بالا تخریب می‌شود و بهترین استفاده‌اش برای روی سالاد سرد است.

 

 

5. پف فیل مایکروویوی

 

 

کیسه‌های پف فیل مایکروویوی با پرفلوئورواکتانوئیک اسید (POFA) اندود شده‌اند و هنگامی که حرارت می‌بینند، ترکیبات‌شان به داخل پف فیل‌ها نفوذ می‌کنند. این مواد شیمیایی قسمتی از گروه مواد شیمیایی در حال گسترشی است که سیستم غدد درون ریز را مختل می کند و بر هورمون‌های جنسی تاثیر می‌گذارد.

 

 

6. سیب زمینی غیرارگانیک و دیگر محصولات طبیعی آلوده به آفت کش‌ها

 

 

بهترین کار خرید میوه‌ها و سبزیجات ارگانیک است، چرا که مواد شیمیایی مصنوعی کشاورزی تحت تایید قوانین ارگانیک بین‌المللی نیستند. با این حال، تمام میوه‌ها و سبزیجات سنتی کشت شده، تحت میزان یکسان آفت نیستند. میوه‌ها و سبزیجات با سطح بالای آفت شامل سیب، خیار، اسفناج، سیب‌زمینی و کلم پیچ هستند که تهیه‌ی ارگانیک آنها از بقیه‌ی میوه‌ها و سبزیجات مهم‌تر است.

 

 

7. نمک آشپزخانه

 

 

نمک آشپزخانه و نمک موجود در غذاهای فراوری شده لزوما نوع نمک مورد نیاز بدن نیستند. نمک آشپزخانه شامل مواد شیمیایی مانند فروسیانید و آلومینوسیلیکات و ید اضافی است، در حالی که نمک طبیعی شامل مواد معدنی طبیعی فراوانی شامل سیلیکون، فسفر و وانادیوم است. به جای نمک آشپزخانه بهتر است از نمک دریا استفاده کنید.

 

 

8. پروتئین سویا و دیگر محصولات سویای تخمیر‌نشده

 

 

اکثر لوبیاهای سویای کشت شده از نظر ژنتیکی دستکاری شده‌اند تا شکل کرد و یکسان داشته باشند. این ماده‌ی فعال گلیفوسات نام دارد، که عملکرد سلولی را مختل نموده و می تواند باعث بوجود آمدن بیماری‌های مدرن مانند اوتیسم (وهم‌گرایی) شود. سویای تخمیرنشده نیز به سوتغذیه، اختلال گوارش، از کار افتادن سیستم ایمنی بدن، اختلال عملکرد تیروئید، کاهش شناختی، اختلالات باروری و ناباروری، و حتی سرطان و بیماری قلبی منجر می‌شود. تنها سویای مفید برای سلامت، سویای ارگانیک است که به خوبی تخمیر شده‌است، تا ویژگی‌های مفیدش برای سیستم گوارش‌تان در دسترس باشد.

 

 

9. شیرین کننده‌ی مصنوعی

 

 

شیرین کننده‌های مصنوعی مانند آسپارتام می‌توانند اشتهای‌تان را تحریک کند، میل به کربوهیدرات را افزایش دهد و ذخیره‌ی چربی و افزایش وزن را تحریک کند. متانول شکل گرفته در آسپارتام می‌تواند پروتئین و DNA حساس بدن را تخریب کند، چرا که انسان‌ها مکانیسم حفاظتی ای ندارند تا متانول را تبدیل به اسید فورمیک بی آزار کنند. آزمون سم‌شناسی روی حیوانات، مدل کاملی نیست، چرا که خلاف انسان‌ها، حیوانات دارای این مکانیسم هستند، پس نتایج برای انسان‌ها قابل تطبیق نیست.

 

 

نگارش: مینا داودی

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها