تغذيه و ارتباط موثر ان در كاهش استرس
تصاویر و مطالب زیست شناسی(استان فارس -شهرستان جهرم)
درباره وبلاگ


به نام خدا . این وبلاگ جهت استفاده همه دوستداران زیست شناسی از راهنمایی تا دانشگاه ایجاد شده (نزدیک به 500عکس از بهترین تصاویر زیست شناسی وبقیه مطالب نوشتاری) امید وارم مورد توجه واقع گردد . هر صفحه این وبلاگ 30مطلب وبقیه با انتخاب شماره صفحه در پایین هر صفحه قابل دیدن خواهد بود؛.مهدی قدرت جهرمی.... ......اللهم صل علی محمد وآل محمدوعجل فرجهم .........التماس دعای خیر
آخرین مطالب
نويسندگان
جمعه 26 مهر 1392برچسب:علمی, :: 11:26 قبل از ظهر :: نويسنده : مهدی قدرت جهرمی

  

4 کارشناسان تغذیه به دانش آموزانی که اضطراب زیادی دارند و نمی‌توانند صبحانه مفصل بخورند ، توصیه می‌کنند از موز و مقداری کشمش استفاده کنند.

5 بعضی از دانش‌آموزان به دلیل اضطراب زیاد امتحانات خود را خراب می‌کنند، بنابراین بهتر است برای مقابله با این اضطراب از غذاهای مناسب استفاده کنند. بعضی از سبزی‌ها از قبیل ریحان، نعنا، کاهو و سیب در کاهش اضطراب بسیار مفید است.

6 خوردن نان و پنیر و گردو یا یک ظرف عدسی در روز امتحان کمک می‌کند تا در طول امتحان آرام باشید. همچنین خوردن عسل و نوشیدنی‌های حاوی عسل در کاهش اضطراب بسیار موثر است.

7 خوردن جگر، گوشت و ماهی کمک زیادی به کاهش اضطراب می‌کند زیرا کم‌خونی نیز یکی از دلا یل کاهش یادگیری و تمرکز است.

8 خوردن آجیل مغزدار از قبیل بادام، کشمش، فندق، گردو و نخودچی که سرشار از منیزیم بوده و کمبود آن یکی از علل کاهش یادگیری است.

9 در ساعات مطالعه از خوردن ماست ترش و دوغ ترش بپرهیزید و خوردن روزانه شیر و همچنین ماست شیرین را فراموش نکنید.

10 در ایام امتحان، بیشتر مواظب سلامت خود باشید تا در معرض سرماخوردگی، گرمازدگی، مسمومیت‌های غذایی و اختلالات هضم قرار نگیرید و از خوردن غذا، بیرون از خانه جدا خودداری کنید. غذای خود را خوب بجوید و آرام میل کنید.

11 در طول روز (اما نه همراه غذا) آب کافی بیاشامید (بیش از نیم ساعت پیش از غذا و یکی دو ساعت پس از غذا اشکالی ندارد). آشامیدن آب و نوشیدنی‌ها در وسط غذا سبب اختلال هضم و ایجاد نفخ می‌شود.

12 در زمان کار یا مطالعه غذا نخورید و برای‌ ‌غذا خوردن زمان خاصی را در نظر بگیرید تا با آرامش بیشتری غذا بخورید‌.

13 برخلاف تصور عموم، مطالعه و درس خواندن نیاز بدن‌ ‌به انرژی را افزایش نمی‌دهد، بنابراین استفاده بیش از حد از مواد غذایی بسیار شیرین و پرچرب در طول دوران امتحانات نه تنها مفید نیست بلکه سبب افزایش وزن و بروز چاقی‌ ‌می‌شود.

14 صبحانه غذای اصلی است، ناهار و شام را کمی مختصرتر بخورید اما صبحانه را کامل‌تر میل کنید.

15 مصرف روزانه یک لیوان شیر‌ ‌برای ایجاد آرامش در طول دوران آمادگی برای امتحان موثر است.

16 مصرف سبزی‌ و میوه‌های تازه توصیه می‌شود.

17 ماست و دوغ ترش، خواب آور است اما خوردن ماست شیرین اشکالی ندارد.

18 از خوردن قهوه و چای پر رنگ، خودداری کنید ولی چای کم‌رنگ مفید است.

19 تغذیه متعادل و متنوع شامل غلات، انواع سبزی، لبنیات، گوشت و میوه‌ها سبب کاهش استرس امتحان می‌شود.

20 اگر احساس خستگی می‌کنید، کمی استراحت کنید. انسان در موقع خستگی احتیاج به استراحت دارد نه محرک، بنابراین مصرف قهوه به منظور بیدار ماندن توصیه نمی‌شود.

 

علاقه به غذای سالم را از ابتدا در کودک پرورش دهید.

دخترم هيچگاه غذاي درست و حسابي  نمي خورد و من  به همين خاطر هر صبح را با جنگ و دعوا شروع مي كنم و  تا اخر روز اعصابم داغونه!!!!!

با مادر كلي  صحبت كردم و پيشنهادهايي را  ارائه دادم . بعد هستي را به اتاق بهداشت دعوت كردم تا باهاش صحبت كنم .  گفتم : چه غذا هايي رو بيشتر دوست داري ؟؟ كمي مكث كرد؟‌گفت :‌خانم بپرسيد كدوم ها را دوست نداري براتون بشمارم!!!!!!

اون گفت : آبگوشت دوست ندارم . گوشت هم نمي خورم تخم مرغ هم فقط سفيده و  و فقط برنج خالي و مرغ و ماهي هم نمي خورم ... كره و خامه هم دوست ندارم .. عسل هم نمي خورم ...

مامانم منو مجبور به خوردن خيلي از غذا ها مي كنه ... من از مامانم متنفرم . منو خيلي اذيت مي كنه .

‌من غذا هاي بيرون را بيشتر دوست دارم.پيتزا  ساندويچ و سوسيس كالباس و...

گفتم: كي اين عذا هارا برات مي گيره ؟‌گفت : بابام!!!!!

گفتم : خب واسه همينه كه شما از اول به اينجور عذاها عادت كردي و نمي توني غذا هاي مفيد و سالم را بخوري !!!!!

حالا فهميدم كه چرا تو منزل هميشه جنگ و دعوا بر پاست و چرا بچه از مادر متنفره؟؟؟

خيلي عذر مي خوام حكايت اين باباي مهربون داستان  دوستي خاله خرسه است كه  با اين كارش اولا بدترين ضربه ها را به سلامتي  فرزند خودش مي زنه در ثاني با اين  روش تضاد گونه با مادر به  تربيت  فرزندش آسيب جدي مي زند.

نكته:۱- از جمله تبعات تك فرزندي همين مسائل است . دقت كنيم اگر فرزند ما تك فرزندخانواده  است گاها با محبت هاي بي جا و افراطي ناخواسته به سلامت جسم و روان كودك اسيب نزنيم.

۲- علاقه به غذاي سالم را از دوران كودكي بايد در وجود كودكان پرورش دهيم.

۳- ما معمولا تا وقتي كه مشكل به وجود نيامده حرف هاي  علمي و تجارب  كارشناسان و متخصصين را ناديده مي گيريم  و زماني اقدام مي كنيم كه دير شده است


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها