تصاویر و مطالب زیست شناسی(استان فارس -شهرستان جهرم)
درباره وبلاگ


به نام خدا . این وبلاگ جهت استفاده همه دوستداران زیست شناسی از راهنمایی تا دانشگاه ایجاد شده (نزدیک به 500عکس از بهترین تصاویر زیست شناسی وبقیه مطالب نوشتاری) امید وارم مورد توجه واقع گردد . هر صفحه این وبلاگ 30مطلب وبقیه با انتخاب شماره صفحه در پایین هر صفحه قابل دیدن خواهد بود؛.مهدی قدرت جهرمی.... ......اللهم صل علی محمد وآل محمدوعجل فرجهم .........التماس دعای خیر
آخرین مطالب
نويسندگان
شنبه 25 آذر 1391برچسب:, :: 3:3 بعد از ظهر :: نويسنده : مهدی قدرت جهرمی

اعداد سلامتی را بشناسید

 

سایز دور کمر یکی از بهترین وسایل سنجش است چرا که وزن شما مستقیما بر روی سلامت قلبتان اثر می‌گذارد. سلول‌های چربی تنها کالری بیش از حد را ذخیره نمی‌کنند بلکه وقتی سلول‌های چربی در اطراف شکم ذخیره می‌شوند، سبب فعل و انفعالات شیمیایی شده که ضریب حملات قلبی را افزایش می‌دهد.

اعداد سلامتی از کاهش وزن تا محافظت از قلب را شامل می‌شوند و دانستن این اعداد به شما کمک می‌کند تا بدن خود را سلامت نگه دارید.
به گزارش ایسنا، به نقل از نشریه "ریدرزدایجست" برخی از اعداد در بازگو کردن حقایقی درباره بدن نقش بسزایی دارند. این اعداد نشان دهنده سلامتی و یا بیماری‌های احتمالی هستند که برخی از مهم‌ترین آنها به شرح ذیل هستند:
1- کالری مورد نیاز روزانه بدن:این اندازه‌گیری کالری تخصصی نیست بلکه می‌تواند اثر مفیدی بر روی سلامت شما داشته باشد. بسیاری از زنان جهت حفظ سلامتی نیاز به روزانه 2000 کالری دارند. این رقم برای مردان 2 هزار و 550کالری است. تخمین کالری مورد نیاز بدن از حاصل ضرب وزن بدن به پوند در عدد 13 یا15 انجام می‌شود که این بستگی به میزان فعالیت روزانه شما دارد.
2-اندازه دور کمر:سایز دور کمر یکی از بهترین وسایل سنجش است چرا که وزن شما مستقیما بر روی سلامت قلبتان اثر می‌گذارد. سلول‌های چربی تنها کالری بیش از حد را ذخیره نمی‌کنند بلکه وقتی سلول‌های چربی در اطراف شکم ذخیره می‌شوند، سبب فعل و انفعالات شیمیایی شده که ضریب حملات قلبی را افزایش می‌دهد.
3-ال دی ال و اچ دی ال: این ارقام نه تنها جهت دانستن کلسترول شما مفید است، بلکه به دانستن میزان کلسترول خوب و کلسترول بد نیز کمک می‌کند.
4-فشار خون: فشار خون به طور طبیعی در طول روز کاهش یا افزایش پیدا می‌کند. اگر این فشار خون همیشه بالا باشد، شما مبتلا به بیماری فشار خون هستید که این بیماری منجر به بیماری‌هایی نظیر تصلب شرائین و بیماری‌های قلبی – عروقی می‌شود.
5-تری گلیسیرید: تری گلیسیرید‌ها بر اثر خوردن چربی و هیدروکربن‌ها بوجود می‌آیند که پس از سوخت و ساز تبدیل به سلول‌های چربی می‌شوند. تری گلیسیرید همچنین بر اثر سوخت و ساز بافت‌های چربی در طول فعالیت‌های روزانه آزاد می‌شود. در صورت افزایش تری گلیسیرید، سبب مشکلات متابولیسم و عدم ترشح انسولین می‌شود.
6-ضربان قلب صبحگاهی:ضربان به تعداد دفعات تپش قلب در یک دقیقه اتلاق می‌شود. سنجش ضربان قلب در حالت استراحت بهترین راه تشخیص ضربان طبیعی قلب است و به شما کمک می‌کند تا متوجه شوید که فعالیت‌های روزانه چه اثری بر روی قلب شما می‌گذارند. به عنوان مثال: ضربان طبیعی قلب در حالت استراحت60 الی 90 بار در دقیقه می‌باشد. در افرادی که ضربان قلبی کمتری دارند. این مسئله نشان دهنده این است که عضلات قلب آنها سالمتر است.
منبع: روزنامه عصر ايران

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها