شخصيتي جذاب و برجسته داشته باشيد!
تصاویر و مطالب زیست شناسی(استان فارس -شهرستان جهرم)
درباره وبلاگ


به نام خدا . این وبلاگ جهت استفاده همه دوستداران زیست شناسی از راهنمایی تا دانشگاه ایجاد شده (نزدیک به 500عکس از بهترین تصاویر زیست شناسی وبقیه مطالب نوشتاری) امید وارم مورد توجه واقع گردد . هر صفحه این وبلاگ 30مطلب وبقیه با انتخاب شماره صفحه در پایین هر صفحه قابل دیدن خواهد بود؛.مهدی قدرت جهرمی.... ......اللهم صل علی محمد وآل محمدوعجل فرجهم .........التماس دعای خیر
آخرین مطالب
نويسندگان
جمعه 15 دی 1391برچسب:علمی, :: 11:6 قبل از ظهر :: نويسنده : مهدی قدرت جهرمی

 

شخصيتي جذاب و برجسته داشته باشيد!
ظاهري جذّاب يا آراسته، همواره موجب جذب ديگران مي شود، امّا موضوع اين است که اگر فردي از نظر شخصيت معنوي و خصوصيات دروني درجه ي والاي داشته باشد، خود موجب زيبا جلوه دادن آن فرد مي شود.

به نوعي ظاهري زيبا بدون شخصيتي زيبا، بي معناست.

براي تقويت و جذّابيت شخصيت خود چه کار کنيم؟

اينکه هر فردي در زندگي به دنبال هدف خود از زندگيست، امري عاديست، امّا اگر بخواهد به خودي خود و تنها مسير خود را دنبال کند، در نقطه اي از اين راه بالاخره به نقطه ي ضعف و کمک به ديگران مي رسد. همانطور که بسياري از مردم آنقدر لجوجانه و به تنهايي بر رسيدن به خواسته خود در زندگي پافشاري مي کنند که نهايتاً به دليل تهي شدن از انگيزه و انرژي، ديگر قادر به ادامه راه نيستند. بنابراين هر فردي براي نيل به هدف خود، با برقراري ارتباط با ديگران، باعث اتّحاد و در آخر افزايش معلومات و ... مي شود و در آخر به هدف خود مي رسد.

براي مثال، يک نويسنده اگر بخواهد تنها با تکيه به خود، به مهارت در اين حرفه برسد، نمي تواند توانايي هاي خود را ثابت کند، چرا که در اين راه با بسيار کند پيش مي رود و با مشکلاتي روبرو مي شود که ناخودآگاه به بن بست مي خورد، امّا با تکيه بر تجربيات و چگونگي موفقيت کساني که در اين راه مشهور شدند، قادر است است از سدّ موانع عبور و به درجات عالي در شغل خود برسد.

افراد موّفق

بطور مثال، امروز موقع خوردن صبحانه، تلويزيون روشن بود، آگهي تبليغاتي پخش شد که تبليغات آن توسط سه دختر سفيدپوست، شرقي و سياه پوست تهيه شده بود. همچنان که مشغول خوردن صبحانه بودم، تنها گوش مي کردم و نگاهم به تلويزيون نبود، امّا از طريقه ي لهجه ي آنها کاملاً تفاوت نژادي آنها را فهميدم.

دختر سفيد پوست، با لهجه ي آرام آمريکايي حرف مي زد و دختر شرقي تندتر صحبت کرد امّا کاملاً لهجه ي آسيايي داشت و ناخودآگاه بعضي از حروف را با شدّت بيشتري تلفظ مي کرد و دختر سياه پوست با لهجه ي مخصوص محلّي هاي بومي آفريقا حرف مي زد. البته اگر از آنها در مورد تفاوت لهجه شان بپرسيد، شايد نظري قاطع نداشته باشند و به درستي نمي دانند که دليل اين تفاوت چيست. در واقع لهجه متفاوت آنها، ربطي به نژاد ندارد، بلکه اين تنها به دليل محيط و مردمي بوده که در آنجا بزرگ شده اند. بنابراين انسانها همواره در تماس با ديگران تحت تأثير قرار مي گيرند.

بهترين راه موفقيت و نيل به رشد شخصيت اين است که در اجتماع و در بين افرادي باشيم که به نوعي قبلاً به هدفي همانند هدف ما رسيده اند.

آيا تا به حال براي شما هم پيش آمده که ناخودآگاه شبيه دوستان خود شويد؟! اين امري غير اراديست. بطور مثال، نحوه ي حرف زدن، نوع کلام و حتّي روش زندگي آنها روي شما تأثير مي گذارد. بديهيست هر فردي در اثر تعامل طولاني مدّت با مردم محيط خود، رفتار، کلام، عقايد و روش زندگي آنها را پيش مي گيرد.

به همين دليل است که همواره بايد در انتخاب دوستان يا افرادي که با آنها در ارتباط هستيم، دقّت کنيم. چرا که شخصيت ما همچون اسفنجي تمامي رفتارها و منش آنها را دنبال مي کند. در صورت عدم انتخاب افرادي مناسب و در اثر رفت و آمد با آنها، خود مانعي بزرگ براي نيل به مقصود ما در زندگيست و در مقابل همراهي با افرادي لايق، درهاي منفعت و موفقيت را به سوي ما مي گشايد.

افراد نابغه

ناپلون هيل، سالها در مورد آدم هاي موفق در زندگي مطالعه کرده است، در کتاب خود، به نام "فکر کنيد و موفق شويد"، همواره به اين نکته اشاره مي کند که براي نيل به پيروزي و پيشرفت در مراحل زندگي بايد همراه با آدم هاي موفق پيش رويد. اين به آن معنا نيست که با افراد اطراف خود که فکر مي کنيد کمکي به رشد شخصيتي شما نمي کنند، قطع رابطه کنيد، بلکه بايد با ديدي وسيع مزيتهاي آنها را تشخيص و از آن بهره مند شويد، براي مثال، اگر دوست شما خيلي هم شخصيتي برجسته ندارد امّا در کامپيوتر مهارت خاصّي دارد، مي توانيد از اين ويژگي وي براي احياء و پيشرفت کار با کامپيوتر خود استفاده کنيد.

براي مثال، در برخورد يا مشاهده کمدين هاي ماهر، شايد در ابتدا تنها بي اراده بخنديد، ولي به مرور زمان با دقّت در روش و منشاء هنر خنداندن آنها، شما نيز مي توانيد با پيروي از همان رويه، شخصيتي شاد و سرگرم کننده داشته باشيد، بنابراين با ديدن و تجربه و تقليد از رويه آنها است که توانسته ايد خود شما نيز تبديل به يک فرد خندان شويد.

با ارتباط با افراد شايسته و والا در زندگي، قادريد ابعاد شخصيتي خود را بسوي مسيري مثبت سوق دهيد.

اين ارتباط مي تواند از طريق خواندن کتابها، مقالات، نوارهاي صوتي و تصويري و هر چيز ديگري که موجب اتصال شما با آنها شود، صورت گيرد. اگرچه، تماس و رفت و آمد مستقيم با اين اشخاص ، بسيار موثرتر است، چرا که تحت راهنمايي و پيروي آنها مي توانيد ضمن تقويت عقايد، باورها و توانايي هاي خود، تمام موانع را از سر راه خود برداشته و با انگيزه اي بيشتر، طمع زندگي دلخواه و حقيقي را تجربه کنيد.

با بررسي و نگاهي به خصوصيات خود، آن ويژگي شخصيتي را که هميشه به دنبال دستيابي به آن بوديد را در نظر بگيريد، سپس با جستجو در افراد ديگر آن خصوصيات را بيابيد و سعي کنيد با آنها ارتباط برقرار کنيد. اکنون ديگر مي توانيد با پيروي و اجراي روش زندگي آنها، به تغيير رفتاري خود نيز بپردازيد.

خودتان تجربه کنيد.

با ارتباط و کسب تجربه، راههاي پيشرفت شخصيتي خود را عملاً مي يابيد، اگر تنها با مطالعه بخواهيد، اين تغييرات را به ظاهر و طبق آن تئوري ها پيش ببريد، دير يا زود شخصيت قبلي شما دوباره نمايان خواهد شد. اگر همواره با افراد برجسته در تماس باشيد، نشست و برخاست کنيد و به رفتارشان دقّت کنيد، در نهايت مي توانيد پلي بين خود و آنها براي رسيدن به آن ويژگي رفتاري، ايجاد کنيد.

شايد در ابتدا با ديدن الهامات، ارتباطات معنوي و روحاني و توانايي هاي جسمي فوق العاده آنها نااميد شويد، امّا بايد بدانيد که آنها نيز در ابتدا مثل شما بودند و ضمن وقت گذاشتن براي هدفشان ، به اين درجات نائل شدند، پس نترسيد و با شناخت و اجراي خصوصيات و منش ها، شما نيز از ابتدا شروع کنيد. رسيدن به هدف همواره مستلزم صرف وقت و اراده قوي بوده، بنابراين در اين راه ثابت قدم باشيد.

دانش خود را بيافزاييد

البته همانطور که در فوق اشاره شد، هيچ چيز جاي تجربه مستقيم را نميگيرد، امّا در اين بين يادگيري يک سري تئوري هاي اوليه مي تواند شما را در ايجاد ارتباط، درک و پيروي بهتر رويه افراد والا ياري دهد.

ثابت قدم باشيد،

کليد اصلي براي دستيابي به شخصيتي والا، صبوريست، مطمئناً با گذشت زمان و کشف حقايق، به هدف خود مي رسيد.

شايد در ابتدا با تمسخر و تحقير اطرافيان خود که افرادي معمولي هستند روبرو شويد، مهم خود شما هستيد که به عمق خواسته ي خود پي ببريد، هرچقدر در رسيدن به هدف خود مصمم تر باشيد، موفق تريد. بر اعصاب خود مسلط باشيد و با سياستي زيرکانه، تحقير هاي آنها را تحمّل کرده و تنها به هدف خود فکر کنيد، اگر تحت تأثير اي افراد کوته فکر قرار گيريد، ناخودآگاه هدفتان براي خودتان هم بي معنا مي شود.

باورها سازنده ي شخصيت و رفتار انسانهاست

شکستها و عدم موفقيت افراد ناشي از باورهاي غلط آنهاست. متأسفانه برخي تنها با يک سري معلومات تئوري و عدم تحقيق و کسب تجربه، شخصيتي متغير دارند، البته اشکال اين است که آنها حتّي همان معلومات و مطالعات را هم بطور صحيح اجرا نمي کنند. اگر هم تجربه اي داشته باشند، در مرحله اوّل با نااميدي کنار مي کشند.

براي مثال، برخي پسرها در ارتباط با جنس مخالف مشکل دارند و اين به دليل تجربه اوليه تلخيست که در ابتدا داشتند، شايد دختري زيبا را در دانشگاه ديده اند و به محض صحبت و قصد دوستي با وي، دختر به او مي گويد:"واي تو چقدر زشتي!"، آن پسر اينقدر سرشکسته و نااميد مي شود که جرأت تجربه دوم را ندارد.

اين درحاليست که با تجارب اوليه، رفع اصلاحات و کسب اخلاق و رفتاري والامنش، مي توانيد در تجارب بعدي موفق تر باشيد.

از تجربيات و معلومات ديگران استفاده کنيد.

اگر مستقيم نمي توانيد يا برايتان پيش نيامده که وقايع جديدي تجربه کنيد، مي توانيد از تجربيات ديگران و معلومات تئوري اوليه ذکر شده در کتابها، نوارهاي آموزشي و ... استفاده کنيد.

يکي از دلايل عدم موفقيت کساني که براي پيشرفت در زندگي و ترقّي شخصيتي دست به خواندن هزاران کتاب و شرکت در کنفرانس ها و مجامع کرده اند، اين است که تنها با يک تجربه تلخ در گذشته، تنها بصورت تئوري مي خواهند تا آخر عمر، خود را اصلاح کنند.

در حالي که همانطور که قبلاً به اين موضوع اشاره شد، مطالعه و کسب معلومات وقتي موثر است که در عمل نيز اجرا شود و در اين ميان با آثار تجارب آموخته شده، شکستها و پيروزي ها به اعتماد به نفس کامل برسيد.

براي مثال، فرض کنيد از دختري خوشتان آمد و خواستيد به او پيشنهاد دوستي دهيد، در ابتدا شايد بترسيد که وي به شما پاسخ رد بدهد، امّا با ديدن پسرهاي ديگري که براحتي به دختران دوست مي شوند، اين باور در ذهن شما ايجاد مي شود که شما هم مي توانيد، تا اينجا اندکي اميدواري در شما ايجاد شده است، امّا بازهم از انجام اين کار مي ترسيد.

بيشتر مردم در اين مرحله، توانايي خود را باور داشته ولي هنوز در مرحله اجراي عمل نيستند.

در اينجاست که باز هم تأکيد مي کنيم، براي اينکه بتوانيد باورهاي خود را به مرحله عمل برسانيد، بايد با افراد باتجربه تعامل کنيد. کسي که قبلاً در اين موقعيت بوده، حتّي با ظاهري متفاوت، مي توانيد ترس شما را از بين ببرد و اعتماد به نفس شما را افزايش دهد. آنها قادرند موانع و مشکلات شما را توجيه و برطرف کنند، با ذهنيت اين تجارت عملي، قادريد خواسته هاي خود را عملي کنيد.

در طي کسب اين تجارب و معلومات بايد:

به غير از تجارب ديگران و منابع بيروني، از خود اتّفاقاتي که براي خودتان پيش آمده نيز به عنوان يک تجربه جديد استفاده کنيد. در واقع شما با اين تجربه شخصي و عبور از موانع آن، خود به نوعي مثل افراد شايسته اي هستيد که در ابتدا آنها نيز با شکست ها يا اولين تجارب، پيشرفت کرده اند.

ياد بگيريد سريعاً چيزي را که هميشه از انجام آن مي ترسيد، براحتي عملي کنيد. خودتان نيز مي توانيد با کسب تجارب، به خودسازي بپردازيد و بدانيد که در اثر شکستهاست که به موفقيتها دست مي يابيد.

شايد در مرحله اوّل از شکست خود ناراحت و بحت زده به فکر فرو رويد، نااميد نشويد، ناراحتي ها را فراموش کنيد، امّا از تجربه خود و اشتباهات درس عبرت بگيريد. چرا که اکنون شما اوّلين تجربه را کسب کرده ايد.

 

براي دستيابي به هدف خود، همواره تلاش کنيد.

ويني کرتزکي،

يکي از قهرمانان تاريخ بازي گلف، همواره خود را در مقام يک مبتدي مي داند، چرا که عقيده دارد کسي که فکر کند کامل است، ديگر انگيزه اي براي کسب تجارب جديد ندارد. حقيقت اين است که هيچ کسي در دنيا به خودي خود و به تنهايي به موفقيت نرسيده است، افراد موّفق همواره با همفکري و بهره بردن از تجارب اساتيد، نام آوران و دوستان به اين درجات نائل شدند. همانطور که برخي با تشکيل اجتماعاتي، با سهيم کردن معلومات، گذشته ها، تجارب و ...باعث پيشرفت و تشويق يکديگر جهت نيل به پيروزي، مي شوند.

و در آخر

همواره براي نيل به شخصيت و هدفي والا، بايد از افراد با تجربه و موفق در اين زمينه که در مرحله اي بالاتر از شما هستند، ياري بخواهيد. آنها با نصايح و توصيه هاي خود، انگيزه شما را افزايش مي دهند، لحظه و فرصتها را غنيمت شمرده و بدانيد در چه زمان، چه مي خواهيد؟ در اين بين با کسب تجربه هاي مستقيم و غير مستقيم و با ايمان به توانايي هاي خود، انرژي دوباره اي براي رشد شخصيتي خود مي يابيد، مي بينيد که با اجراي دقيق توصيه هاي اين مقاله، ديگر بهانه اي براي نيل به يک شخصيت برجسته نخواهيد داشت.
 
 
 
 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها